Kategori: CRM

Ingen talar längre om CRM, varför?

Dagens reflektion handlar om CRM. Jag konstaterar att när vi befinner oss i 2016 är det ”ingen” som längre talar om CRM eller om kunden. Istället har hela marknaden ställt om till en jakt där alla konsulter och experter ska övertrumfa varandra om kunskap gällande ”Digitalisering” samt om ”Disruption”. Helt plötsligt har alla konsultbolag blivit……

Läs merKommenter

VD-Intervju med Lundalogik

VD-Intervju med Lundalogik

14 December 2015

 

Lars Andersson, vVD Lundalogik AB

Det svenska CRM-bolaget Lundalogik tillhör med sina 25 år i branschen veteranerna inom CRM. Lundalogik är välkända och omnämns som alternativ i merparten av alla upphandlingar som genomförs inom CRM i Sverige. Efter många år i egen……

Läs merKommenter

CRM eller Affärssystem – motsats eller samma sak?

Aldrig tidigare har behovet av att arbeta med kundbearbetning och kundvård varit större. Och aldrig tidigare har det funnits så många tekniska möjligheter och systemstöd till avancerad kundbearbetning som idag.

Förr var information om kunden något som enbart fanns hos företagets säljare. I bästa fall fanns informationen samlad i säljarens personliga dator och i värsta fall……

Läs merKommenter

Lätt att gå fel med CRM-system

CRM upplevde som begrepp en stor hype runt 1995-2000. Helt plötsligt var det ”kunden i centrum” som gällde och all ledning och styrning handlade om att bearbeta och följa upp prospekts på ett strukturerat sätt. För att få stöd i denna process och kunna mäta och jämföra säljarna……

Läs merKommenter

CRM eller Affärssystem

Från att för några år sedan varit hype har CRM som begrepp fallit tillbaka i media till förmån för andra heta trender så som SOA och SaaS. Trots detta är CRM hetare än någonsin. Aldrig tidigare har behovet av att arbeta med kundbearbetning varit större. Och aldrig tidigare har det funnits så många tekniska möjligheter till avancerad……

Läs merKommenter